sobota 8. března 2008

WTDA leg 019: CYRV - Revelstroke

Prokousal jsem se až do legu číslo 19. Petrem jsem byl upozorněn na jisté neduhy tohoto letiště, takže jsem věděl do čeho jdu.

Z počátku letiště vypadalo poměrně normálně, co se týká dráhy, jen šířka dráhy 23m byla poněkud úzká na B737. Vzhledem k tomu, že jsem předtím přistával na dráhu 20m širokou, tak mi to ani nevadilo, ale toho přiblížení jsem se teda bál.

Ze vzduchu to vypadalo stále dobře, podemnou jezero, hory. Zahájil jsem klesání. A hle? co to je ?


Jo, tam v té díře je to letiště. Začal jsem být kapku nervózní, bo mi Petr doporučil abych si vzal F100 a né B734 ... už vím proč to řikal.
Na letiště spadla jakási mlha, nebo co. mým původním cílem bylo obkroužit letiště pravotočivou zatáčkou a letět až na dráhu.



Letadlo jsem uvedl v přistávací konfiguraci, vypnul A/P a začal točit.
V místě, kde končila moje zatáčka, kde byla mnohem užší jsem si nalétl poněkud moc do strany. Bylo více než jasné že přistát v této situaci už nedokážu. Následoval první Go Around. Gear up, vodu nad letištěm jsem minul o asi 10 metrů. Chtěl jsem naletět ještě jednou tímto stylem. Což se nepodařilo v tom samém místě, tentokrát jsem byl křídlem jen pár metrů od skály napravo. Další G/A. Chvíli jsem se rozmýšlel co bude dál, pak mě napadlo. Pověsit Boeinga na spojlery, Klapky, podvozek, Motory Idle/revers ready :D a pustit to do díry rovnou. V tomto případě byly ve hře tři varianty. Buď nedobrzdím ve vzduchu a nepřistanu. Nebo dobrzdím, ale přistanu někde za polovinu dráhy a nedobrzdím na dráze, nebo se rozmáznu o skálu a půjdu plavat.
Nalétl jsem si tedy hodně z dálky. Letoun začal brzdit. Přistávací konfigurace .. A ? ... viz screeny ;-)




Jak je na screenshotech, byl jsem víceméně ideálně na finále, s přistávací rychlostí. Táhnul jsem letoun na zem, což se i povedlo.



Mapka z FSky ...

Možná se někdo bude divit proč to sem píšu. Pravda lítám Dangerous Airport tour, ale tohle mi přijde fakt jako extrém a hledání BUGů v FSce ...

sobota 1. března 2008

Tak, turecká Masters Challenge Tour 08 dokončena. Včera jsme jí s Petrem dolétali, tedy já jen C-130 a B737. Ale bohužel jsem takovej pako, když jsem si nenapsal čas odletu a příletu legu 23 (HELI). Mno, zkusil jsem tam neco napsat, ale nebylo mi to uznáno .. tedy jsem letěl znova. .. ten uznán byl. Dnes ráno čekalo překvápko v podobě:









Mno a co bude dál ?

Dál bude Světová IVAO "Dangerous Airport tour" za




Už jsme jí začali s C130 na absolutně namrzlém povrchu někde na Antarktidě .. tak nevim

A vzhledem k tomu, že před novým letem je nutno čekat na validaci toho předchozího, tak do toho ještě zakomponujeme Tureckou HELI tour za


středa 27. února 2008

LKPR - LZTT

Praha, Ruzyně - Poprad, Tatry Bridge.

Z LKPR bylo odpraveno okolo 30 letounů. Ne všechny do Popradu.
Velké díky z LKPR_GND patří kolegům na LKPR_TWR, LKPR_APP, LKPR_DEL - igdyz tomu mene, jak je psano nize.

Uvádím několik humorných situací, co jsem zaznamenal jako Ruzyně Ground.

1.
Pojíždějící letoun po pojezdové B na odlet. Byl před dosažením HP 24 lazen na LKPR_TWR. V tu dobu dosedal letoun přilétající do prahy. Asi měl velice dobré brzdy -Uvolnil na B. Přesně proti odlétajícímu letadlu.


2
Letoun "Light" Pojíždějící z terminálu Jih po pojezdové Lima na HP 24 Lima. Přilétající provoz měl také dobré brzdy, ale neuvolnil na Bravo, ani na Charlie ale na LIMU - Zase přesně proti odlétajícímu. Ono by ho asi zabilo těch pár metrů na Deltu že ?
Q: kde ještě má být napsáno, že po B, L se dráha 24 prostě neuvolňuje ?????????
3.
Další exot byl Boeing 747-400. Uvolnil až za drahou 31. Tedy pojížděl po Foxtrotu a byl přelazen po křížení dráhy 13/31. Vzhledem k tomu že byl na textu, zvolil jsem nejbližší stojánku, konkrétně 22. Pilot si až poté co jsem mu poslal zprávu, poslal to samé, ale přidal cargo. Zhodnotil jsem situaci, a poslal ho na apron Cargo, G,A, Z. Readbackováno.
Následovalo řešení jiného provozu, vytlačování, pojíždění. Toto letadlo mi zmizelo ze zorného pole radaru ( měl jsem zazoomováno na Sever), tedy jsem žil v domění že dojel a odpojil se. Na pojezdových po kterých měl jet nic nebylo, tak jsem tam povoloval provoz.
Přiletělo Light letadlo, a potřebovalo na terminál Jih. tak po Lima, Pápá, na jih.
Mezitím zmiňovaný B744 nacvičoval parkování u hangáru Foxtrot, jakmile zmerčil provoz na Lima, tak ho nenapadlo nic jiného, než mu vjet do cesty. Vypojížděl M, L asi stoknotovou rychlostí a zablokoval ještě před M Light letadlo.
Hm, tak dobrý mám Staffáka sedícího v Light letadle a proti němu neposlušného pilota v Boeingu 747-400 přesně proti sobě. Než jsem stačil napsat text zprávu pro 744, tak se opět rozjel a projel letoun proti němu.
4.
Nejvýživnější byla spolupráce s prdel, tedy lkPR_DEL. Zpočátku to bylo dobré, ale pak (údajně) došlo k výpadku Squawk Generátoru ( já měl pocit že spíš mozku ). Nejdříve docházelo k "netransferu" radarem. Zpočátku jsem to řešil Intercomem. Zavolat - "XX XXX radarem" - Nazdar ... poté hovory měli až 3 minuty:
Zavolat
DEL: Vydrž, mám tu plnu
GND: Jo, držim
DEL: No, co chces ?
GND: XX XXX mi dej radarem
DEL: co si říkal ?
GND: XX XXX mi dej radarem
DEL: OK
=== Výsledek nulový - povětšinou jsem musel volat znovu ===
Poté jsem to řešil textem. tedy zprávou v Chat okně. Tady byl už trošku Bystřejší.
Potom ani jedna z metod nefungovala. Letadla zůstávala na DEL. Bez vyplněných stripů!
Omlouvám se všem pilotům kteří obdrželi frázi "Confirm VOZ2A departure" . Protože to tam opravdu napsané neměli. Všem pilotům (až na vyjímky) byla přidělena VOZ2A - I malinkým - ty byly přepovoleni. Bordel v odpovídačích. v jednu chvíli byly na letišti 4 letadla. Všechny stroje měli nad sebou červené DUPE - jak se to DELu povedlo netuším ;-)

999 999 999 999 999 999 999 999.
Absolutní třešnička na závěr byl začátečník. Před zahájením eventu se sám bez řízení odpojížděl, odletěl ( byla online stanovište DEL, GND, APP) Poté si volal na LKPR_APP frází: Request Pushback ... byl už po vzletu (ale zapauzovanej)
Zkusil to znova. Po celou dobu eventu psal na GND že chce pojíždět. Přitom neměl povolení od DEL. Vždy jsem ho odladil na DEL ... Poté se mi povedlo ho nějakým způsobem ho dostat na HP ( kde přejel čáru a způsoboval potíže přilétávajícímu provozu).
Pravidlo číslo dvě: Už nikdy nepudu na LKPR_GND - je to rizikové stanoviště
Kdyby se někdo ptal proč pravidlo dvě, tak pravidlo jedna zní: CZ-DIR má vždycky pravdu ;-)

neděle 24. února 2008

1000 hrs passed

Passed

No comment

středa 13. února 2008

16.2 - 23.2 Michal Vorel U/S

Michal Vorel Unservicable
cca 16.2 - cca 23.2

Ano, je to tak. Tento pátek dočasně vypínám své DME, a přecházím do módu Standby :D
Tedy přesněji Out Of Service (nebo Out of Internet ?)

Due to hory

Prosím nepsat, nevolat, nepotřebovat. Mezinárodní hovory brát nebudu, stejnětak jako nikam nebudu volat. Je TEORETICKY možné že se mi podaří se nějakým způsobem dostat k Internetu a na ICQ. Ale počítejte s Variantou že ne.

Takže jménem těchto lidí:
CSA 447 // Pilot CSA Virtual
RTV 513 // Pilot Retriever airlines
OKMMA // Pilot soukromého letounu
OKDDG // Pilot soukromého letounu
AOD5134 // Pilot letounu L159
LKPR_APP // Řídící na Praha Radar
LKPR_TWR // Řídící na Ruzyně Věž
Michal Vorel

se s vámi loučím, přeji příjemnou cestu do Vašich domovů. Prosím zůstaňte připoutáni do úplného zastavení letadla a do zhasnutí světelného transparentu připoutejte se.

Pro ty méně chápavé v uvedených termínech jsem na horách = mimo provoz

LKPR - EHAM Bridge [IVAO]

Včera se uskutečnil Praha - Amsterodam event. Letadel bylo opravdu moc. A já na Ruzyně Tower [LKPR_TWR]. Odlety byly pasovány do vzduchu na víceméně minimálních vzdálenostech, tj, jeden odlet 2300ft, a už startoval další, aby nedošlo k prostojům. Ze začátku vše vypadalo tak jak mělo, provoz odsejpal ale příletů moc zatím nebylo, tak jsme mohli odlétat.

"Vlna odletů" vypadala velice hezky.




Ale už bylo zřetelné že se na LKPR blíží přílety z EHAMu. Několikrát došlo i k frázím
TWR => A/C "xx-xxx, Tower good evening, continue approach, number 3"
// Věž, Dobrý den, pokračujte v přiblížení, pořadí tři..
nebo
A/C => TWR "Tower, hello, xx-xxx ready in sequence for departure"
// Vež, ahoj, xx-xxx, připraveni v sekvenci na odlet ..

asi Třikrát došlo k tzv "Immediate departure" // Okamžitý vzlet

Poté došlo k zajímavé situaci, která byla rozebrána jinde [Tady bude odkaz]

Podle mého názoru se event enormně vydařil...

teď zase du dávat pozor ...

pondělí 11. února 2008

Včerejší tragédie na Trabzonu

Neskutečný.
To je slovo, kterym bych označil počínání včerejších turků letících do Trabzonu. Jak jsem již někde psal, tak jsem začal Tureckou ATC Tour (která je oceňována frčkou).
Jako první letiště jsem zvolil LTCG (Trabzon) - Je to u moře, a je tam na finále hezká loť (loď samozřejmě)
Jako stanoviště jsem si vzal Radar, tedy přesněji Approach.

Vše jsem měl "legálně" nahlášeno. V ATIS zprávě jsem měl uvedeny poznámky: ATC challenge Tour // Controlling in english ONLY . Což evidentně nestačilo. Byl jsem ochotný akceptovat piloty, kteří neumí anglicky, aby pokračovali vlastní navigací po příletových tratích, které jsem měl dokonale nastudované. ze začátku 2 přílety, 2 odlety. Vše z mé strany v pořádku. Oba vládli perfektní angličtinou, takže nebyl problém se dorozumět. Do toho se připojil pan Věžka.

Nějaký Student 2 . Na síti nějakých 20 hodin. Podle chatu mu bylo 13. Si na mě začal vyskakovat. Že neumim turecky a podobné hlody (no, chtěl mě vyštípat). Já jsem se na něj kapku naštval, a napsal mu, že jsem četl většinu materiálů na webu k této tour a nějak jsem tam nenašel že bych měl umět turecky. A jestli se mu to nelíbí, že si odřídím přilétající provoz a odpojím se, pak se to dořeší se Staffem. Jak jsem napsal slovo "STAFF", tak už musel jít pryč, během 2 minut byl offline ;-)

Následovala Vlna příletů z Antalye.
První: let v pořádku, komunikace po textu. OK
Druhý: nezná příletové tratě, komunikace Voice, angličtina NAPROSTO v pořádku.
Třetí: Let v pořádku, ale nezná readback ... Komunikace po textu ... vždy napsal jen RGR
Čtvrtý: celý let bez odpovídače C, pokoušel se mě dořvat na frekvenci .. což se mu nepovedlo. (SFO, 5 hodin na síti)

Opravdu jsem čekal menší šok ...