čtvrtek 8. května 2008

Už zase přestávám psát...

Nemám moc času, tak jen ve zkratce


IVAO Dangerous airport tour 2008 byla dokončena.

Co se týče CvAFu (www.cvaf.net) tak tam už mám odlétané veškeré navigační lety + většinu místních činností.
Odnesl jsem si toho hodně, konečne umím letět po OSP systému, trocha navigace neuškodí a mnoho dalších poznatků jako je vybírání pádů, let ve vertikále a podobně. Celý výcvik zatím na letounu Zlín Z142.
Jo, taky jsem se angažoval do cvafu. Nabídl jsem se že udělám online banner. S PT jsme je udělali. Tady je výsledek:


Ještě připodotknu, že data na něm jsou z databází. V případě že letím online, tak jsou na něm další údaje jako výška, kurz, rychlost...

středa 30. dubna 2008

LKPR FOLLOW ME SERVICE

Tak včera proběhl na Ivau další CZ online day. Nějak jsem ho ani nenašel na péráku, tedy nějakou Borkovu propagaci nebo tak ... Mno, ale Praha byla netradičně dobře obsazená ... LKPR_APP, LKPR_TWR, LKPR_GND a hlavně LKPRFM1 !
Po dlouhé době jsem si vlezl do autíčka a proháněl se po provozních plochách letiště Praha. Vodil jsem co jsem stihnul ... odlety z Jihu bez map, přílety na Jih. Pak došlo i na další, Severní stání včetně neprůjezdných stojánek. Piloti, aspoň doufám, se tedy měli na co dívat, ale pak mi psal Ground, že ty letadla nějak zdržuju, mno, nechtěl jsem jim ujíždět a 15-20kts byla nějak optimální rychlost... Tak jsem zrychlil na 25, v obloucích na 15 a čekal na letadla až daleko od nich.
Screeny bohužel tentokrát nebudou, což se omlouvám, nějak jsem v tom zmatku zapoměl fotit :D ...

Mno, abych tu jen neplácal hovadiny, tak možná písnu ještě omluvu za to, že jsem se pořád připojoval a odpojoval ... Bylo to způsobeno tím, že jsem viděl maximálně 3 letadla v mojí fsce ... nechápu, na ten Ivap se ještě mrknu.

Další , už možná OT, že jsem se pustil do navigačních letů našich virtuálních vojáků (www.cvaf.net) ... (CEF447). Mno, ale to je kapitola sama pro sebe, takže zas jindy, i se screenama.
Jo abych nezapoměl, tak v Dangerous Airport tůře již jsem na 47legu, někde ve Francii. Takže jen pár letů do konce ...

středa 23. dubna 2008

Uff, Komp OK

Tak před chvilkou jsem se dozvěděl že můj sesypaný počítač již funguje. Vcelku mu nic nebylo. Nikdo neví, proč nefungoval .. jako u blbejch ..
Každopádně na vzpamatovanou mu bude přidána nová Grafická karta. Zatím nevím co to bude .... (narozky)... tak uvidíme ...

Edit:
Ještě mě napadlo uvést nějak ve zkratce moji sestavu, kdyby se někdo ptal...

  • Základní deska:
      • MSI K9N6GM
  • Procesor:
      • AMD Athlon 4400+ (2,2 Ghz, dualcore)
  • RAMka:
      • DDR2 1024 MB
  • Grafika:
      • Integr. nVidia GeForce 6100

      • nVidia GeForce 8800GTS (320Mb)
  • Zvuk:
      • 1. Integr. Realtek HD Audio 7,1
      • 2. Sound Blaster Live! 5,1
  • HDD:
      • SATA2 Hitachi Deskstar (80Gb, 3,0Gb/sec)
      • ATA Seagate (8,4Gb)
      • ATA WD Caviar (20,0Gb)

Další komponenty..
    • Monitor LCD 19'' Widescreen
    • Mycha, Genius, Optická
    • Klávesnice, černá, pěkná !
    • IR sluchátka Thomson WHP265?
    • GTS Novera 8192/512
    • Joystick, Genius F23 + domácí pedály
      • a mnoho a mnoho dalších vymožeností a kravin.

Včerejší eventík

Už dlouho jsem nic nepsal co ?

Tak to musím napravit. Vzhledem k tomu že včera byl event na LKPR, podle jistých zdrojů k nám přilétlo 36 letounů a odlétlo taky okolo 10 letadel. Event probíhal od osmi hodin místního času do cca 22:15. Ze začátku jsme odbavovali spíše odlety a VFRy, ale pak přišla smršť.
BS na LKPR_APP vše z přehledem zvládal, aspoň co jsem viděl .. na finále tu 4NM, tu 6NM ... dvakrát jsem udělal menší chybu ... pustil jsem si na dráhu odlet, počkal až přistávající letoun uvolní dráhu, povolil vzlet .. a na finále, když jsem povoloval vzlet, byl letoun na finále a na 3majli hm, co teď ?... do průletu ? ... vzlet již byl povolen .. Přistávající letoun zatáhl na Minimum approach speed, expect late landing clearence .... odlet , který se nerozjížděl .. ještě Expedite, Traffic, two miles final ....
Hu, dupnul na to, Přistání povoleno, vítr .... dostal přibližně na půlté majli.
Díky všem pilotům za kooperaci. Já osobně bych to nevydržel a dal bych Missed APP ...

No, naštěstí jsem měl k dispozici dva monitory. Na jednom sledoval dění na 5 - práh dráhy 24 a na druhém jsem přijímal letouny a odpovídal na vcelku nesmyslné dotazy ATCos okolo.

PS: Jeden pilot moje povolení k přistání nevydržel a šel do průletu. Dále jsem nepochopil jisté German Airforce ... vlétly do CTR, chtěl jsem je zaholdovat nad BRAVO(em) ale nemeli mapy. Hu, tak dostali doporučený kurz a hold nad aktuální pozicí, to jsem netušil že budou vyčkávat od Kladna až po Vodochody :D .. celej severní sektor byl jejich holdovací obrazec ... Zlatej Flora, kterému se ještě jednou omlouvám, že celej event proholdoval ...

Mno, Screeny bych rád dodal, ale bohužel není jak, lépe řečeno, žádné nejsou. Pár hodin před zahájením eventu se mi sesypal můj počítač. Již před časem PC vykazovalo problémy s HW. Padalo, po určitém čase, v pravidelných intervalech. Pak se to sklidnilo. Předevčírem, kdy jsem stáhnul FSscenery kvůli CvAF PC zpomalilo na 8FPS. Ať jsem s FSkou dšlal co jsem dělal, nad 10FPS jsem to nedostal. Poté jsem vysál uvnitř PC, očistil RAMky, jen jsem je vyndal, odstranil z nich prach a zas je tam dal. Na jiné komponenty jsem ani nehráb, byly v celku čistý. Hm ... Pustim PC Větráky se točej, monitor chcíplej, žádnej bootovací proces, ani bios .. chcíplo to :D .. nevim, snad to neni deska nebo něco horšího. Dám vědět.

středa 2. dubna 2008

LKMT [ Precision Touchdown event ]

I dnes je středa a já mám ve škole ICT. Dvě hodiny, naprosto zbytečně v rozvrhu, ale zase lepší než třeba Matika, nebo něco podobnýho.
Jak již nadpis vypovídá, včera byl nějaký event na LKMT. Aby bodík do celebky byl zvalidovaný, piloti s odřeným podvozkem se měli vrátit na LKPR.

V 20:00LOC jsem zasedl LKPR_TWR. Zpočátku se nic nedělo, pak se přidal LKPR_GND .. a později LKPR_DEL a LKPR_APP...

Nechci moc psát o eventu, do LKMT jsem neviděl, takže nemám co psát, seděl jsem v Praze a hrál se s designem nejmenovaných stránek ... ;-)
Ale o jedné situaci na LKPR Vám něco napíšu.
Dvě VFR letadla na odlet, RWY 24 křižovatka LIMA.
Jedno IFR na odlet z BRAVO.
Jeden Vrtulník na okruhu, a nevim, zda tam byl i OKSLA na okruhu.

Udělal jsem jednu nádhernou chybu:
První VFR na odlet jsem povolil na dráhu s odletem, po vzletu na ECHO.
Druhý VFR jsem povolil za prvním na dráhu a čekat.
Do toho se mi hlásilo ATR72? na Bravo .. dostal Lineup rwy 24.
Ano, v jednu chvíli jsem měl na dráze tři letadla, a jeden vrtulník chtějící průlet.
Pomalu jsem odbavoval VFR provoz, po asi dvou minutách až přišel na řadu IFR. Vrtulník dostal vyčkávání ve visu na finále RWY24.

=== FUJ !!! ===
Chvíli poté přišel EMERGENCY.
Na HP 24 byly dvě letadla a další na ploše, na finále nic. Na okruhu nic.
Odzoomoval jsem si Ivac - neměl jsem co dělat .. a spatřil A7700. Od APP mi nepřišla zatím žádná zpráva, tak letoun, co už byl na dráze jsem povolil na odlet.
KLM207, druhý v pořadí na odlet, dostal Hold short of runway, expect delay by 15 minutes, due to emergency traffic.
Říkal jsem si .. ještě by se tam vešel, ale proč to dělat a riskovat to,že KLM na dráze spadnou oba motory a začne hořet. Nejlépe na křížení s dráhou 31 ( jako při jisté zkoušce ).
APP mi předal informace o letadlu a letadlo mi dal na spojení. Přistání povoleno. Přistál, uvolnil. Předal jsem na GND a lítalo se dál ...

Jo, ještě jedna věc. V dohledné době pár dní Prehistorické Rádio Eagle bude mít budoucnost. Radio 182. Pomalu ale jistě budu začínat moderovat tohle rádio.

Více informací na www.radio-182.ic.cz nebo volejte na zákaznickou linku 800 123 456 ;-)))

středa 19. března 2008

LKPR, C1 Exam - Jan Florián

Včera se na LKPR odehrála Controller 1 zkouška. Zkoušený byl Honza Florián.
Já jsem se připojil se svým Zlínem Z142, volacím znakem OK-MMA.
Připojen jsem byl 19:50 místního času. Úmyslem bylo se do vzduchu dostat ještě před započetím zkoušky samotné, tedy před 20:00. To se povedlo, letové povolení jsem obrdžel 19:58. V 20:00 jsem už stál na vyčkávacím místě dráhy 24, povolen na pravé okruhy dráhy 24.
Za mnou byl se stejným zlínem PT, OK-WBD.

20:05 jsem už byl po vzletu. Na LKPR jen pár letadel ..
v klidu jsem točil okruh, Letmé přistání, průlet...

Tu se to stalo. První povolení, které jsem nečekal a nechápu jeho význam.
"OK-MMA, prodlužte po větru"
I nu, prodloužil jsem po větru ... po pravé straně jsem měl OM ... na levé přelétal Vodochody, a pokračoval dále od prahy pryč, směrem na Brandejs.
Když už mi bylo divné, že deset minut letím pryč od letiště (nechápu, proč mě ATC nedal vyčkávat), tak jsem se chtěl na pokyn examinátora ozvat, ale ATC mě předběhl a udělil mi:
"OK-MMA, Pokračujte za B737 na finále dráhy 24"
Prve jsem zreadbackoval, že za 737 na finále dráhy 24. Když jsem to dořekl, na pokyn examinátora jsem provoz přestal vidět, kolize už nehrozila, tak jsem od ATC dostal Jen finále. Vystoupal jsem na 2500ft, aby případný IFR provoz v ILS nemohl klesat ( absolutně regulérně, byl jsem povolen do 2500). A drtil to 120IAS na finále. Za mnou jsem slyšel ATRko. Bylo asi 8NM za mnou. Ale nevěnoval jsem mu pozornost. V tom jsem od examinátora dostal "Zpomal co to jde..." Vytáhl jsem klapky, spojlery, motory na minimum a kontroloval pádovou rychlost. Letěl jsem nějakých 45 - 50 IAS. ATR za mnou nemělo šanci "vybrzdit", ale Já jsem informaci o provozu nedostal, stejnak jako jsem nedostal abych urychlil, nebo něco. ATR taky informaci nedostal.
Vše nasvědčovalo tomu, že dojde ke snížení rozstupu, né-li ke kolizi.
Pokračoval jsem si svých 50 uzlů na finále, předemnou tam ATC soukal odlety, jednu chvíli jsem dostal informaci o odletu přede mnou, Airbus 380 ;-).

Dostal jsem povolení pro provedení letmého přistání.
Sledoval jsem ATR za mnou, zatím stále bez jakékoli informace!, byl ode mě vzdálen 2míle. Říkal jsem si, buď ten člověk něco udělá, nebo mě sestřelí. Položil letoun na dráhu, vytáhl klapky, přidal plyn a začal stoupat ( co se taky jiného na letmém přistání dělá že?).
asi 200ft nad dráhou přeskočím na externí pohled "Spot plane", odzoomuju, a ATR mi češe křídlo. Dost jsem se ho lekl, a začal klesat zpět na dráhu. Když už jsem viděl ATR bezpečně předemnou, opět jsem vystoupal a točil okruh, jak jsem měl povoleno. ATR byl ATC odlazen na LKPR_APP.

Ještě že to je jen simulace. Po tomto incidentu jsem se chvilku rozvažoval zda začít křičet Mayday a podobné věci, nebo pokračovat v letu. Pokračoval jsem v letu, na frekvenci prohodil cosi jen aby se ATC podíval nad dráhu. Pravděpodobně ho odvlekli od ATC stolečku, za necelé 2 minuty byl online LKPR_GND.
No, zkouška tedy byla ukončena.

Skrýny budou, doufám brzy

PS: Hodně štestí k dalšímu pokusu !

sobota 8. března 2008

WTDA leg 019: CYRV - Revelstroke

Prokousal jsem se až do legu číslo 19. Petrem jsem byl upozorněn na jisté neduhy tohoto letiště, takže jsem věděl do čeho jdu.

Z počátku letiště vypadalo poměrně normálně, co se týká dráhy, jen šířka dráhy 23m byla poněkud úzká na B737. Vzhledem k tomu, že jsem předtím přistával na dráhu 20m širokou, tak mi to ani nevadilo, ale toho přiblížení jsem se teda bál.

Ze vzduchu to vypadalo stále dobře, podemnou jezero, hory. Zahájil jsem klesání. A hle? co to je ?


Jo, tam v té díře je to letiště. Začal jsem být kapku nervózní, bo mi Petr doporučil abych si vzal F100 a né B734 ... už vím proč to řikal.
Na letiště spadla jakási mlha, nebo co. mým původním cílem bylo obkroužit letiště pravotočivou zatáčkou a letět až na dráhu.



Letadlo jsem uvedl v přistávací konfiguraci, vypnul A/P a začal točit.
V místě, kde končila moje zatáčka, kde byla mnohem užší jsem si nalétl poněkud moc do strany. Bylo více než jasné že přistát v této situaci už nedokážu. Následoval první Go Around. Gear up, vodu nad letištěm jsem minul o asi 10 metrů. Chtěl jsem naletět ještě jednou tímto stylem. Což se nepodařilo v tom samém místě, tentokrát jsem byl křídlem jen pár metrů od skály napravo. Další G/A. Chvíli jsem se rozmýšlel co bude dál, pak mě napadlo. Pověsit Boeinga na spojlery, Klapky, podvozek, Motory Idle/revers ready :D a pustit to do díry rovnou. V tomto případě byly ve hře tři varianty. Buď nedobrzdím ve vzduchu a nepřistanu. Nebo dobrzdím, ale přistanu někde za polovinu dráhy a nedobrzdím na dráze, nebo se rozmáznu o skálu a půjdu plavat.
Nalétl jsem si tedy hodně z dálky. Letoun začal brzdit. Přistávací konfigurace .. A ? ... viz screeny ;-)




Jak je na screenshotech, byl jsem víceméně ideálně na finále, s přistávací rychlostí. Táhnul jsem letoun na zem, což se i povedlo.



Mapka z FSky ...

Možná se někdo bude divit proč to sem píšu. Pravda lítám Dangerous Airport tour, ale tohle mi přijde fakt jako extrém a hledání BUGů v FSce ...