pátek 8. února 2008

Turkey Military Special Operations Tour 2007

Tak, a je to tady. Včera jsem již neměl sílu něco psát. S Formation leaderem, Petrem Mandou jsme úspěšně dokončili Tureckou Special Operations Tour, za budeme odměněni výše uvedenou frčkou. Poslední, šestnáctý, leg byl zvalidován půl hodiny před včerejší půnocí. Včera nám zbývaly již pouze 3 legy, a tak jsme si je zalétli. První dva byli v pohodě, ten poslední už ne.
Nervozita v letadle trošku panovala, vzhledem k tomu že se na nás díval celý TR-Staff tedy přesněji:
Turkey Director
Turkey Event Coordinator
Turkey Member Coordinator
Turkey Special Operations Assistent Coordinator
Turkey Traning Assistent Coordinator
Turkey Traning Advisor #2
Turkey Traning Advisor #3

Proběhla několikanásobná kontrola letového plánku. Kontrola funkčních prvků (klapky, spoiler).
Předpisové pojíždění na dráhu 29 v LTAD. Předpisový odlet v čase 22:06. Pokračujeme přímo PETAR, stoupáme Letová hladina FL160. Po přelétnutí PETARu už letíme podle letového plánu.
Pár mil před posledním bodem, když jsem v IVAE klikl na "načíst data", on je začal stahovat, a aplikovat do mapy, což můj počítač už asi neustál a hodil "Bluescreen". Pokojem padala celá zoologická, včetně Bohnického Pavilónu. No nic, následoval restart PC, let byl v háji. Petr se rozhodl vyčkávat na jednom z traťových bodů. Já mezitím v rychlosti spustil FS, nastavil, a odletěl v čase 22:33. Předletovou přípravu jsem dělal až po vzletu (kontroly, nastavení palubního počítače ..).
Nad traťovým bodem, kde vyčkával kolega Petr (AOD6073) jsem se zařadil do formace, a letěli jsmě až do naší destinace LTBG, kde Turecká SO tour končila. V čase 23:16, jsme úspěšně přistáli, odpojížděli, a odreportovali let. (já pak spadnul do postele)

Tím pro mě Turecká Special Operations Tour 2007 končí.

Tak, a já mažu do školy.

středa 6. února 2008

Pár hodin na Ivao

Je tomu rok a něco co jsem se poprvé objevil na síti IVAO. Tehdy jsem usedl na Brno - Tuřany tower a snažil se řídit, topící se ve veškerých materiálech k tomu potřebných. Ze začátku mi to moc nešlo. Ale snažil jsem se dál. Postupně jsem z hodnosti S1 dosáhl hodnosti S2.

=>
Měl jsem radost že už nejsem mezi "nejnižšími nováčky", tak jsem řídil dál. Po čase jsem si v Brně získal pár pilotů, kteří mi pravidelně chodili dělat provoz.
(Podotýkám že FRAs byla nastavena následovně. LKTB_TWR - Bez omezení / LKTB_APP -S3 a vyšší ). 3.2.2007 jsem si zkusil Teoretický S3 test. Nečekal jsem žádné zázraky. Ale povedlo se...

Povýšil jsem na hodnost S3 s počtem bodů 75/100 (absolutní minimum).
Poté jsem se začal přihlašovat na pozici LKTB_APP.
Pokusil jsem se o složení teoretické C1 zkoušky, avšak neúspěšně.


Dne 24.3.2007 jsem úspěšně složil Controller 1 teoretickou zkoušku. Ještě mě čekala zkouška praktická.
Už jsem měl odřízeno celkem dost, a tak jsem si řekl že se přesunu do Prahy Ruzyně. Zpočátku jsem začal jako LKPR_GND. Tam jsem se naučil tehdejší pojezdový sysém + Vydávání IFR letového povolení, kterého na LKTB bylo málo.
Další den jsem již řídil na LKPR_TWR, kde jsem se hodně naučil. Avšak Málo.
27.3.2007 jsem se neúspěšně pokusil o C1 Praktickou zkoušku. (72/100).
Chyb tam bylo dost malých, a jedna velká - pustil jsem do vzduchu letadlo, když na druhé Míli na finále bylo jiné - Snížení rozstupu mezi dvěma letadly.
Další pokus byl 18.4.2007. Také neúspěšný. Tady se nenacházela tak hrubá chyba jako při předchozí zkoušce, ale bylo tam hodně malých, způsobených asi nervozitou, protože to dnes s odstupem času absolutně nechápu, jak jsem to mohl udělat. (67/100)
U obou praktických zkoušel mě zkoušel pan MQ. ;-)

Řekl jsem si. Já prostě počkám. Budu řídit na věži, abych nasbíral co nejvíce poznatků a zkušeností. Bylo za tím spoustu nařízených hodin. Přečtených materiálů ... žádná sranda vám řeknu.

Další zkouška se konala 25.9.2007 od 1900Z na LKPR.
Ze zkoušky jsem měl sám radost. Vše šlo hladce, až na nouzový provoz, který jsem "zkopal" a velké množství malých chybiček.

C1 Praktickou zkoušku jsem udělal (76/100)
Povýšil jsem tedy na Rating C1
Zkoušející byl FD. (nynější CZ-DIR)
Po dohodě s FD jsem se s ním začal učit řídit LKPR_APP. Kde působím dodnes.



Když jsem udělal C1 zkoušku, tak jsem se rozhodl, že na IVAO přestoupím úplně. Prozatím jsem "Řídil na IVAO, Létal na Vatsimu". Dne 30.9.2007 jsem zahájil pilotní kariéru na síti IVAO.
Vzhledem k tomu, že jsem působil na Vatsimu, a měl jsem Hodnost Senior First Officer (SFO), tak to nebylo nic těžkého.
Teoretická zkouška (80/100)
=>
Povýšil jsem z hodnosti Second Flight officer na First Flight Officer
Začal jsem létat Divizní VFR Tour se Zlínem 42. Tu jsem před Vánoci dokončil.
Neúspěšně jsem se pokusil o Teoretickou zkoušku na pilotní hodnost sítě IVAO Flight Captain.
Až dne 22.11.2007 se mi povedlo složit Teorii na hodnost FC (75/100).

10.12.2007 jsem složil i zkoušku Praktickou(88/100).

Povýšil jsem na hodnost FC. Tu mám dodnes.
Zkoušející byl BS

Ke dnešnímu dni mám 770 hodin jako ATC, 190 hodin jako Pilot. Tedy 960 hodin na síti IVAO.

Pomalu, ale jistě útočím na následující:
Frčka oceňující "aktivnost" na síti. Zbývá mi cca 40 hodin k získání.

Pilotní Rating Senior Captain. To mám ještě dost času.

ATC Rating Controller 2. Nikam se neženu. C1 mi prozatím stačí!

Pilotní ocenění, za provedení bezpečného přistání za nepříznivého počasí.
Zde se již půl roku snažím najít vhodné místo ve vhodný čas k získání.

Turecká Military Special Operations Tour 2007 - FINISHED

Divizní ocenění. Zde se účastním Celebration tour (prozatím jako ATC).

Divizní ocenění. Masters Of Sky tour. Už jen kvůli tomu vorlovi tam ! ...

Tak, zabil jsem hodinu ICT, a jdu na Dopravu, tam se hezky vyspim ;-)))))))))



sobota 26. ledna 2008

pátek 25. ledna 2008

Povýšení do hodnosti CAPTAIN (ČSAv)

Včera jsem absolvoval praktickou zkoušku na hodnost Captain. Zkouška se skládala z letu LKMT (Ostrava-Mošnov) => LKPR (Praha-Ruzyně). Vše ale dopadlo jinak. Letoun Boeing 737-400 se mnou a instruktory na palubě přistál po deváté hodině na LKKV (Karlovy Vary - Pochcaný vrata) z důvodu zahlcení LKPR(udajně).
Na vzdory mému očekávání že dojde k "poruše" nebo že dostanu příkaz "tak, teď si vypni pravej motor" - k ničemu takovému nedošlo (naštestí). Přistání v LKKV jsem očekával, tak jsem si nacvičil to nejblbější přiblížení kdo kdy vůbec mohl vymyslet, a to NDB-DME (GPS) na dráhu 11 v LKKV. Z důvodu větru jsem však dostal ILS-DME přiblížení na dráhu 29, na které jsem i přistál.
K letu samotnému. v Ostravě jsem dostal Radarový odlet, dráha 22. Počáteční stoupání FL120, po vzletu přímo HLV/NDB (Holešov). Při průletu HLV jsem dostal přímo BNO/VOR (Brno) a stoupání do mojí cestovní hladiny FL140. Posléze jsem dostal vyčkávání nad BNO (CRS: 090, pravé okruhy, FL140) čili Teardrop entry (fuj). Po průletu BNO/VOR jsem měl přerušit vyčkávání a zachytit radiál 110 inbound VLM/VOR(Vlašim). Tady byl problém. Půl minuty trvalo než jsem natočil 116,3 na mé navigaci, než jsem si spočítal 110+180 (abych dostal kurz co jsem měl dát do navigace) tak jsem to přeletěl. Otočil jsem to tedy ručně, ale přetáhl zatáčku o 180 stupnů a letadlo místo doleva točilo doprava. tak jsem to zase srovnal a v pořádku zachytil radiál. Letěl jsem po radiálu až na VLM.
Když jsem se blížil k VLM bez dalších instrukcí tak jsem pronesl onu větu "Radar, CSA447 approaching Vlashim, request next instructions" ... bylo mi odpovězeno "CSA447, after VLM contact Praha Radar 127,57" ale kam jsem měl točit(netočit) jsem nedostal ... ještě jsem měl celkem daleko na VLM (3NM), tak jsem se zeptal "Radar, CSA447, confirm after VLM present heading ? " "CSA447, after VLM contact Radar 127.57" .. "And CSA447 after VLM proceed dct OKL" (ulevilo se mi) Točil jsem OKL/VOR (Praha) a ladil LKPR_APP 127.57 (asi nemají 127.575).
Od APP jsem z tréninkových důvodů dostal přímo RAKovník/NDB. Poté naletět radiál 180 inbound OKL. Poté vyčkávání nad OKL (CRS:090, pravé zatáčky, hladina FL70 ), měl jsem očekávat jeden okruh.
Poté jsem slyšel onu větu: "CSA447, make another pa.......s" poprvé jsem nezachápal, napodruhé jsem pochopil že mám točit okruh dál.
Poté nasledoval transfer přes OKL do ILS dráhy 24. Nezdařené přiblížení, a už jsem letěl na BALTU. ILS-DME dráhy 29 v Karlových Varech - pochcaných Vratech. A Přistání.

Uff, to se mi ulevilo, když jsem podvozkem sednul a zpomalil na 60kts ...

středa 23. ledna 2008

A je to tady

Tak je to tady. Jsem jeden z několika miliónu lidí, kteří již blogují.
Nejsem z těch co mají rádi takovéty přeplácané věci (i blogy samozřejmě) a tak tu nic podobného nenajdete.

Na tomto blogu se vám pokusím nějak přiblížit aktuální dění zejména na síti IVAO.