neděle 24. února 2008
středa 13. února 2008
16.2 - 23.2 Michal Vorel U/S
Ano, je to tak. Tento pátek dočasně vypínám své DME, a přecházím do módu Standby :D
Tedy přesněji Out Of Service (nebo Out of Internet ?)
Prosím nepsat, nevolat, nepotřebovat. Mezinárodní hovory brát nebudu, stejnětak jako nikam nebudu volat. Je TEORETICKY možné že se mi podaří se nějakým způsobem dostat k Internetu a na ICQ. Ale počítejte s Variantou že ne.
Takže jménem těchto lidí:
RTV 513 // Pilot Retriever airlines
OKMMA // Pilot soukromého letounu
OKDDG // Pilot soukromého letounu
AOD5134 // Pilot letounu L159
LKPR_APP // Řídící na Praha Radar
LKPR_TWR // Řídící na Ruzyně Věž
Pro ty méně chápavé v uvedených termínech jsem na horách = mimo provoz
Přidal
CSA447
v
20:00
0
komentářů
LKPR - EHAM Bridge [IVAO]
Včera se uskutečnil Praha - Amsterodam event. Letadel bylo opravdu moc. A já na Ruzyně Tower [LKPR_TWR]. Odlety byly pasovány do vzduchu na víceméně minimálních vzdálenostech, tj, jeden odlet 2300ft, a už startoval další, aby nedošlo k prostojům. Ze začátku vše vypadalo tak jak mělo, provoz odsejpal ale příletů moc zatím nebylo, tak jsme mohli odlétat.
"Vlna odletů" vypadala velice hezky.
TWR => A/C "xx-xxx, Tower good evening, continue approach, number 3"
// Věž, Dobrý den, pokračujte v přiblížení, pořadí tři..
nebo
A/C => TWR "Tower, hello, xx-xxx ready in sequence for departure"
// Vež, ahoj, xx-xxx, připraveni v sekvenci na odlet ..
asi Třikrát došlo k tzv "Immediate departure" // Okamžitý vzlet
Poté došlo k zajímavé situaci, která byla rozebrána jinde [Tady bude odkaz]
Podle mého názoru se event enormně vydařil...
Přidal
CSA447
v
9:18
0
komentářů
pondělí 11. února 2008
Včerejší tragédie na Trabzonu
Neskutečný.
To je slovo, kterym bych označil počínání včerejších turků letících do Trabzonu. Jak jsem již někde psal, tak jsem začal Tureckou ATC Tour (která je oceňována frčkou).
Jako první letiště jsem zvolil LTCG (Trabzon) - Je to u moře, a je tam na finále hezká loť (loď samozřejmě)
Jako stanoviště jsem si vzal Radar, tedy přesněji Approach.
Vše jsem měl "legálně" nahlášeno. V ATIS zprávě jsem měl uvedeny poznámky: ATC challenge Tour // Controlling in english ONLY . Což evidentně nestačilo. Byl jsem ochotný akceptovat piloty, kteří neumí anglicky, aby pokračovali vlastní navigací po příletových tratích, které jsem měl dokonale nastudované. ze začátku 2 přílety, 2 odlety. Vše z mé strany v pořádku. Oba vládli perfektní angličtinou, takže nebyl problém se dorozumět. Do toho se připojil pan Věžka.
Nějaký Student 2 . Na síti nějakých 20 hodin. Podle chatu mu bylo 13. Si na mě začal vyskakovat. Že neumim turecky a podobné hlody (no, chtěl mě vyštípat). Já jsem se na něj kapku naštval, a napsal mu, že jsem četl většinu materiálů na webu k této tour a nějak jsem tam nenašel že bych měl umět turecky. A jestli se mu to nelíbí, že si odřídím přilétající provoz a odpojím se, pak se to dořeší se Staffem. Jak jsem napsal slovo "STAFF", tak už musel jít pryč, během 2 minut byl offline ;-)
Následovala Vlna příletů z Antalye.
První: let v pořádku, komunikace po textu. OK
Druhý: nezná příletové tratě, komunikace Voice, angličtina NAPROSTO v pořádku.
Třetí: Let v pořádku, ale nezná readback ... Komunikace po textu ... vždy napsal jen RGR
Čtvrtý: celý let bez odpovídače C, pokoušel se mě dořvat na frekvenci .. což se mu nepovedlo. (SFO, 5 hodin na síti)
Opravdu jsem čekal menší šok ...
Přidal
CSA447
v
10:04
0
komentářů
sobota 9. února 2008
Novinky z Ivao ...
Tak, dneska jsem si zalétl nezvalidovaný leg se vzducholodí na mé cestě k "Orlí frčce". Už to bylo vše v pořádku, výškový i rychlostní limit splněn.
Dále jsem se pokoušel zalétnout "nohu" číslo 5 s větroněm. Cesta je dlouhá 120NM. Termika mi dovolila stoupat do výšky pouze 5500 stop. Tedy, při nejlepší konfiguraci, jsem se posadil do terénu, 80NM od cílového letiště. - Pak jsem to zkusil s Motorovým větroněm "Vivat" a opravdu. V termice není možné stoupat výše než 5500ft - což je proklatě málo.
Chybu jsem nahlásil Tureckému Staffu. Doporučil mi, že tuto část tratě mám přeskočit a pokračovat legem číslo 6. To byl Leg s DHC8-300 (Dash 8)
DHCčko jsem absolutně neznal, takže to byl vzlet na slepo ... nějakym způsobem se mi povedlo ovládnout Autopilota a doletěl jsem v pořádku do cíle. Další noha byla "Heavy". Vzal jsem tedy Boeing 777-300. Zavolal si o povolení, provedl vzlet. Pokračoval do hladiny. Petr mi přes ICQ posílal soubor. Což FSka neustála a spadla. Pokojem padala zoologická a botanická. Naštěstí ve VasFMC zůstalo "viset" pár údajů o trati, takže jsem přibližně věděl, kde jsem. "Naslewoval" jsem se zpět, nahodil a pokračoval jako by se nic nestalo. - Tak uvidíme jestli mi to uznají.
Přistál. Dráhu uvolnil. Přepnul odpovídač do módu S. A hle ? .. Ivap spadl. Vzal s sebou i celou FS.
Další sprcha byla v ostravě. Ostravský řídící vydávající pokyny "pokračujte v kurzu dráhy", "leťte doprava a vy doleva a pak za letadlem na finále.... " Zrosil jsem se co to tam pan věžník dělá .... jakási formace používající zakázané volačky ... uff .... dále bez komentáře
Formace byla nejspíš rozprášena členem staffu (za což mu děkuji).
Pár zajímavých frází ze dneška:
"Oskar bod, vstupte na dráhu 22"
"Leoš Janáček Věž, dobrý den"
"Žádáme povolení z Prahy do Ostravy-Ruzyně"
Přidal
CSA447
v
22:45
0
komentářů
pátek 8. února 2008
Turkey Military Special Operations Tour 2007
Nervozita v letadle trošku panovala, vzhledem k tomu že se na nás díval celý TR-Staff tedy přesněji:
Turkey Event Coordinator
Turkey Member Coordinator
Turkey Special Operations Assistent Coordinator
Turkey Traning Assistent Coordinator
Turkey Traning Advisor #2
Turkey Traning Advisor #3
Předpisové pojíždění na dráhu 29 v LTAD. Předpisový odlet v čase 22:06. Pokračujeme přímo PETAR, stoupáme Letová hladina FL160. Po přelétnutí PETARu už letíme podle letového plánu.
Pár mil před posledním bodem, když jsem v IVAE klikl na "načíst data", on je začal stahovat, a aplikovat do mapy, což můj počítač už asi neustál a hodil "Bluescreen". Pokojem padala celá zoologická, včetně Bohnického Pavilónu. No nic, následoval restart PC, let byl v háji. Petr se rozhodl vyčkávat na jednom z traťových bodů. Já mezitím v rychlosti spustil FS, nastavil, a odletěl v čase 22:33. Předletovou přípravu jsem dělal až po vzletu (kontroly, nastavení palubního počítače ..).
Nad traťovým bodem, kde vyčkával kolega Petr (AOD6073) jsem se zařadil do formace, a letěli jsmě až do naší destinace LTBG, kde Turecká SO tour končila. V čase 23:16, jsme úspěšně přistáli, odpojížděli, a odreportovali let. (já pak spadnul do postele)
Tím pro mě Turecká Special Operations Tour 2007 končí.
Přidal
CSA447
v
8:10
0
komentářů
středa 6. února 2008
Pár hodin na Ivao
Je tomu rok a něco co jsem se poprvé objevil na síti IVAO. Tehdy jsem usedl na Brno - Tuřany tower a snažil se řídit, topící se ve veškerých materiálech k tomu potřebných. Ze začátku mi to moc nešlo. Ale snažil jsem se dál. Postupně jsem z hodnosti S1 dosáhl hodnosti S2.
(Podotýkám že FRAs byla nastavena následovně. LKTB_TWR - Bez omezení / LKTB_APP -S3 a vyšší ). 3.2.2007 jsem si zkusil Teoretický S3 test. Nečekal jsem žádné zázraky. Ale povedlo se...
Povýšil jsem na hodnost S3 s počtem bodů 75/100 (absolutní minimum).
Poté jsem se začal přihlašovat na pozici LKTB_APP.
Pokusil jsem se o složení teoretické C1 zkoušky, avšak neúspěšně.
Dne 24.3.2007 jsem úspěšně složil Controller 1 teoretickou zkoušku. Ještě mě čekala zkouška praktická.
Už jsem měl odřízeno celkem dost, a tak jsem si řekl že se přesunu do Prahy Ruzyně. Zpočátku jsem začal jako LKPR_GND. Tam jsem se naučil tehdejší pojezdový sysém + Vydávání IFR letového povolení, kterého na LKTB bylo málo.
Další den jsem již řídil na LKPR_TWR, kde jsem se hodně naučil. Avšak Málo.
27.3.2007 jsem se neúspěšně pokusil o C1 Praktickou zkoušku. (72/100).
Chyb tam bylo dost malých, a jedna velká - pustil jsem do vzduchu letadlo, když na druhé Míli na finále bylo jiné - Snížení rozstupu mezi dvěma letadly.
Další pokus byl 18.4.2007. Také neúspěšný. Tady se nenacházela tak hrubá chyba jako při předchozí zkoušce, ale bylo tam hodně malých, způsobených asi nervozitou, protože to dnes s odstupem času absolutně nechápu, jak jsem to mohl udělat. (67/100)
U obou praktických zkoušel mě zkoušel pan MQ. ;-)
Řekl jsem si. Já prostě počkám. Budu řídit na věži, abych nasbíral co nejvíce poznatků a zkušeností. Bylo za tím spoustu nařízených hodin. Přečtených materiálů ... žádná sranda vám řeknu.
Další zkouška se konala 25.9.2007 od 1900Z na LKPR.
Ze zkoušky jsem měl sám radost. Vše šlo hladce, až na nouzový provoz, který jsem "zkopal" a velké množství malých chybiček.
C1 Praktickou zkoušku jsem udělal (76/100)
Povýšil jsem tedy na Rating C1
Zkoušející byl FD. (nynější CZ-DIR)
Když jsem udělal C1 zkoušku, tak jsem se rozhodl, že na IVAO přestoupím úplně. Prozatím jsem "Řídil na IVAO, Létal na Vatsimu". Dne 30.9.2007 jsem zahájil pilotní kariéru na síti IVAO.
Vzhledem k tomu, že jsem působil na Vatsimu, a měl jsem Hodnost Senior First Officer (SFO), tak to nebylo nic těžkého.
Až dne 22.11.2007 se mi povedlo složit Teorii na hodnost FC (75/100).
10.12.2007 jsem složil i zkoušku Praktickou(88/100).
Zkoušející byl BS
Pomalu, ale jistě útočím na následující:
Zde se již půl roku snažím najít vhodné místo ve vhodný čas k získání.
Tak, zabil jsem hodinu ICT, a jdu na Dopravu, tam se hezky vyspim ;-)))))))))
Přidal
CSA447
v
9:23
0
komentářů