Tak, turecká Masters Challenge Tour 08 dokončena. Včera jsme jí s Petrem dolétali, tedy já jen C-130 a B737. Ale bohužel jsem takovej pako, když jsem si nenapsal čas odletu a příletu legu 23 (HELI). Mno, zkusil jsem tam neco napsat, ale nebylo mi to uznáno .. tedy jsem letěl znova. .. ten uznán byl. Dnes ráno čekalo překvápko v podobě:
sobota 1. března 2008
Přidal
CSA447
v
9:54
0
komentářů
středa 27. února 2008
LKPR - LZTT
Praha, Ruzyně - Poprad, Tatry Bridge.
Z LKPR bylo odpraveno okolo 30 letounů. Ne všechny do Popradu.
Velké díky z LKPR_GND patří kolegům na LKPR_TWR, LKPR_APP, LKPR_DEL - igdyz tomu mene, jak je psano nize.
Uvádím několik humorných situací, co jsem zaznamenal jako Ruzyně Ground.
GND: XX XXX mi dej radarem
Přidal
CSA447
v
9:30
0
komentářů
neděle 24. února 2008
středa 13. února 2008
16.2 - 23.2 Michal Vorel U/S
Ano, je to tak. Tento pátek dočasně vypínám své DME, a přecházím do módu Standby :D
Tedy přesněji Out Of Service (nebo Out of Internet ?)
Prosím nepsat, nevolat, nepotřebovat. Mezinárodní hovory brát nebudu, stejnětak jako nikam nebudu volat. Je TEORETICKY možné že se mi podaří se nějakým způsobem dostat k Internetu a na ICQ. Ale počítejte s Variantou že ne.
Takže jménem těchto lidí:
RTV 513 // Pilot Retriever airlines
OKMMA // Pilot soukromého letounu
OKDDG // Pilot soukromého letounu
AOD5134 // Pilot letounu L159
LKPR_APP // Řídící na Praha Radar
LKPR_TWR // Řídící na Ruzyně Věž
Pro ty méně chápavé v uvedených termínech jsem na horách = mimo provoz
Přidal
CSA447
v
20:00
0
komentářů
LKPR - EHAM Bridge [IVAO]
Včera se uskutečnil Praha - Amsterodam event. Letadel bylo opravdu moc. A já na Ruzyně Tower [LKPR_TWR]. Odlety byly pasovány do vzduchu na víceméně minimálních vzdálenostech, tj, jeden odlet 2300ft, a už startoval další, aby nedošlo k prostojům. Ze začátku vše vypadalo tak jak mělo, provoz odsejpal ale příletů moc zatím nebylo, tak jsme mohli odlétat.
"Vlna odletů" vypadala velice hezky.
TWR => A/C "xx-xxx, Tower good evening, continue approach, number 3"
// Věž, Dobrý den, pokračujte v přiblížení, pořadí tři..
nebo
A/C => TWR "Tower, hello, xx-xxx ready in sequence for departure"
// Vež, ahoj, xx-xxx, připraveni v sekvenci na odlet ..
asi Třikrát došlo k tzv "Immediate departure" // Okamžitý vzlet
Poté došlo k zajímavé situaci, která byla rozebrána jinde [Tady bude odkaz]
Podle mého názoru se event enormně vydařil...
Přidal
CSA447
v
9:18
0
komentářů
pondělí 11. února 2008
Včerejší tragédie na Trabzonu
Neskutečný.
To je slovo, kterym bych označil počínání včerejších turků letících do Trabzonu. Jak jsem již někde psal, tak jsem začal Tureckou ATC Tour (která je oceňována frčkou).
Jako první letiště jsem zvolil LTCG (Trabzon) - Je to u moře, a je tam na finále hezká loť (loď samozřejmě)
Jako stanoviště jsem si vzal Radar, tedy přesněji Approach.
Vše jsem měl "legálně" nahlášeno. V ATIS zprávě jsem měl uvedeny poznámky: ATC challenge Tour // Controlling in english ONLY . Což evidentně nestačilo. Byl jsem ochotný akceptovat piloty, kteří neumí anglicky, aby pokračovali vlastní navigací po příletových tratích, které jsem měl dokonale nastudované. ze začátku 2 přílety, 2 odlety. Vše z mé strany v pořádku. Oba vládli perfektní angličtinou, takže nebyl problém se dorozumět. Do toho se připojil pan Věžka.
Nějaký Student 2 . Na síti nějakých 20 hodin. Podle chatu mu bylo 13. Si na mě začal vyskakovat. Že neumim turecky a podobné hlody (no, chtěl mě vyštípat). Já jsem se na něj kapku naštval, a napsal mu, že jsem četl většinu materiálů na webu k této tour a nějak jsem tam nenašel že bych měl umět turecky. A jestli se mu to nelíbí, že si odřídím přilétající provoz a odpojím se, pak se to dořeší se Staffem. Jak jsem napsal slovo "STAFF", tak už musel jít pryč, během 2 minut byl offline ;-)
Následovala Vlna příletů z Antalye.
První: let v pořádku, komunikace po textu. OK
Druhý: nezná příletové tratě, komunikace Voice, angličtina NAPROSTO v pořádku.
Třetí: Let v pořádku, ale nezná readback ... Komunikace po textu ... vždy napsal jen RGR
Čtvrtý: celý let bez odpovídače C, pokoušel se mě dořvat na frekvenci .. což se mu nepovedlo. (SFO, 5 hodin na síti)
Opravdu jsem čekal menší šok ...
Přidal
CSA447
v
10:04
0
komentářů
sobota 9. února 2008
Novinky z Ivao ...
Tak, dneska jsem si zalétl nezvalidovaný leg se vzducholodí na mé cestě k "Orlí frčce". Už to bylo vše v pořádku, výškový i rychlostní limit splněn.
Dále jsem se pokoušel zalétnout "nohu" číslo 5 s větroněm. Cesta je dlouhá 120NM. Termika mi dovolila stoupat do výšky pouze 5500 stop. Tedy, při nejlepší konfiguraci, jsem se posadil do terénu, 80NM od cílového letiště. - Pak jsem to zkusil s Motorovým větroněm "Vivat" a opravdu. V termice není možné stoupat výše než 5500ft - což je proklatě málo.
Chybu jsem nahlásil Tureckému Staffu. Doporučil mi, že tuto část tratě mám přeskočit a pokračovat legem číslo 6. To byl Leg s DHC8-300 (Dash 8)
DHCčko jsem absolutně neznal, takže to byl vzlet na slepo ... nějakym způsobem se mi povedlo ovládnout Autopilota a doletěl jsem v pořádku do cíle. Další noha byla "Heavy". Vzal jsem tedy Boeing 777-300. Zavolal si o povolení, provedl vzlet. Pokračoval do hladiny. Petr mi přes ICQ posílal soubor. Což FSka neustála a spadla. Pokojem padala zoologická a botanická. Naštěstí ve VasFMC zůstalo "viset" pár údajů o trati, takže jsem přibližně věděl, kde jsem. "Naslewoval" jsem se zpět, nahodil a pokračoval jako by se nic nestalo. - Tak uvidíme jestli mi to uznají.
Přistál. Dráhu uvolnil. Přepnul odpovídač do módu S. A hle ? .. Ivap spadl. Vzal s sebou i celou FS.
Další sprcha byla v ostravě. Ostravský řídící vydávající pokyny "pokračujte v kurzu dráhy", "leťte doprava a vy doleva a pak za letadlem na finále.... " Zrosil jsem se co to tam pan věžník dělá .... jakási formace používající zakázané volačky ... uff .... dále bez komentáře
Formace byla nejspíš rozprášena členem staffu (za což mu děkuji).
Pár zajímavých frází ze dneška:
"Oskar bod, vstupte na dráhu 22"
"Leoš Janáček Věž, dobrý den"
"Žádáme povolení z Prahy do Ostravy-Ruzyně"
Přidal
CSA447
v
22:45
0
komentářů