středa 27. února 2008

LKPR - LZTT

Praha, Ruzyně - Poprad, Tatry Bridge.

Z LKPR bylo odpraveno okolo 30 letounů. Ne všechny do Popradu.
Velké díky z LKPR_GND patří kolegům na LKPR_TWR, LKPR_APP, LKPR_DEL - igdyz tomu mene, jak je psano nize.

Uvádím několik humorných situací, co jsem zaznamenal jako Ruzyně Ground.

1.
Pojíždějící letoun po pojezdové B na odlet. Byl před dosažením HP 24 lazen na LKPR_TWR. V tu dobu dosedal letoun přilétající do prahy. Asi měl velice dobré brzdy -Uvolnil na B. Přesně proti odlétajícímu letadlu.


2
Letoun "Light" Pojíždějící z terminálu Jih po pojezdové Lima na HP 24 Lima. Přilétající provoz měl také dobré brzdy, ale neuvolnil na Bravo, ani na Charlie ale na LIMU - Zase přesně proti odlétajícímu. Ono by ho asi zabilo těch pár metrů na Deltu že ?
Q: kde ještě má být napsáno, že po B, L se dráha 24 prostě neuvolňuje ?????????
3.
Další exot byl Boeing 747-400. Uvolnil až za drahou 31. Tedy pojížděl po Foxtrotu a byl přelazen po křížení dráhy 13/31. Vzhledem k tomu že byl na textu, zvolil jsem nejbližší stojánku, konkrétně 22. Pilot si až poté co jsem mu poslal zprávu, poslal to samé, ale přidal cargo. Zhodnotil jsem situaci, a poslal ho na apron Cargo, G,A, Z. Readbackováno.
Následovalo řešení jiného provozu, vytlačování, pojíždění. Toto letadlo mi zmizelo ze zorného pole radaru ( měl jsem zazoomováno na Sever), tedy jsem žil v domění že dojel a odpojil se. Na pojezdových po kterých měl jet nic nebylo, tak jsem tam povoloval provoz.
Přiletělo Light letadlo, a potřebovalo na terminál Jih. tak po Lima, Pápá, na jih.
Mezitím zmiňovaný B744 nacvičoval parkování u hangáru Foxtrot, jakmile zmerčil provoz na Lima, tak ho nenapadlo nic jiného, než mu vjet do cesty. Vypojížděl M, L asi stoknotovou rychlostí a zablokoval ještě před M Light letadlo.
Hm, tak dobrý mám Staffáka sedícího v Light letadle a proti němu neposlušného pilota v Boeingu 747-400 přesně proti sobě. Než jsem stačil napsat text zprávu pro 744, tak se opět rozjel a projel letoun proti němu.
4.
Nejvýživnější byla spolupráce s prdel, tedy lkPR_DEL. Zpočátku to bylo dobré, ale pak (údajně) došlo k výpadku Squawk Generátoru ( já měl pocit že spíš mozku ). Nejdříve docházelo k "netransferu" radarem. Zpočátku jsem to řešil Intercomem. Zavolat - "XX XXX radarem" - Nazdar ... poté hovory měli až 3 minuty:
Zavolat
DEL: Vydrž, mám tu plnu
GND: Jo, držim
DEL: No, co chces ?
GND: XX XXX mi dej radarem
DEL: co si říkal ?
GND: XX XXX mi dej radarem
DEL: OK
=== Výsledek nulový - povětšinou jsem musel volat znovu ===
Poté jsem to řešil textem. tedy zprávou v Chat okně. Tady byl už trošku Bystřejší.
Potom ani jedna z metod nefungovala. Letadla zůstávala na DEL. Bez vyplněných stripů!
Omlouvám se všem pilotům kteří obdrželi frázi "Confirm VOZ2A departure" . Protože to tam opravdu napsané neměli. Všem pilotům (až na vyjímky) byla přidělena VOZ2A - I malinkým - ty byly přepovoleni. Bordel v odpovídačích. v jednu chvíli byly na letišti 4 letadla. Všechny stroje měli nad sebou červené DUPE - jak se to DELu povedlo netuším ;-)

999 999 999 999 999 999 999 999.
Absolutní třešnička na závěr byl začátečník. Před zahájením eventu se sám bez řízení odpojížděl, odletěl ( byla online stanovište DEL, GND, APP) Poté si volal na LKPR_APP frází: Request Pushback ... byl už po vzletu (ale zapauzovanej)
Zkusil to znova. Po celou dobu eventu psal na GND že chce pojíždět. Přitom neměl povolení od DEL. Vždy jsem ho odladil na DEL ... Poté se mi povedlo ho nějakým způsobem ho dostat na HP ( kde přejel čáru a způsoboval potíže přilétávajícímu provozu).
Pravidlo číslo dvě: Už nikdy nepudu na LKPR_GND - je to rizikové stanoviště
Kdyby se někdo ptal proč pravidlo dvě, tak pravidlo jedna zní: CZ-DIR má vždycky pravdu ;-)