Včera se na LKPR odehrála Controller 1 zkouška. Zkoušený byl Honza Florián.
Já jsem se připojil se svým Zlínem Z142, volacím znakem OK-MMA.
Připojen jsem byl 19:50 místního času. Úmyslem bylo se do vzduchu dostat ještě před započetím zkoušky samotné, tedy před 20:00. To se povedlo, letové povolení jsem obrdžel 19:58. V 20:00 jsem už stál na vyčkávacím místě dráhy 24, povolen na pravé okruhy dráhy 24.
Za mnou byl se stejným zlínem PT, OK-WBD.
20:05 jsem už byl po vzletu. Na LKPR jen pár letadel ..
v klidu jsem točil okruh, Letmé přistání, průlet...
Tu se to stalo. První povolení, které jsem nečekal a nechápu jeho význam.
"OK-MMA, prodlužte po větru"
I nu, prodloužil jsem po větru ... po pravé straně jsem měl OM ... na levé přelétal Vodochody, a pokračoval dále od prahy pryč, směrem na Brandejs.
Když už mi bylo divné, že deset minut letím pryč od letiště (nechápu, proč mě ATC nedal vyčkávat), tak jsem se chtěl na pokyn examinátora ozvat, ale ATC mě předběhl a udělil mi:
"OK-MMA, Pokračujte za B737 na finále dráhy 24"
Prve jsem zreadbackoval, že za 737 na finále dráhy 24. Když jsem to dořekl, na pokyn examinátora jsem provoz přestal vidět, kolize už nehrozila, tak jsem od ATC dostal Jen finále. Vystoupal jsem na 2500ft, aby případný IFR provoz v ILS nemohl klesat ( absolutně regulérně, byl jsem povolen do 2500). A drtil to 120IAS na finále. Za mnou jsem slyšel ATRko. Bylo asi 8NM za mnou. Ale nevěnoval jsem mu pozornost. V tom jsem od examinátora dostal "Zpomal co to jde..." Vytáhl jsem klapky, spojlery, motory na minimum a kontroloval pádovou rychlost. Letěl jsem nějakých 45 - 50 IAS. ATR za mnou nemělo šanci "vybrzdit", ale Já jsem informaci o provozu nedostal, stejnak jako jsem nedostal abych urychlil, nebo něco. ATR taky informaci nedostal.
Vše nasvědčovalo tomu, že dojde ke snížení rozstupu, né-li ke kolizi.
Pokračoval jsem si svých 50 uzlů na finále, předemnou tam ATC soukal odlety, jednu chvíli jsem dostal informaci o odletu přede mnou, Airbus 380 ;-).
Dostal jsem povolení pro provedení letmého přistání.
Sledoval jsem ATR za mnou, zatím stále bez jakékoli informace!, byl ode mě vzdálen 2míle. Říkal jsem si, buď ten člověk něco udělá, nebo mě sestřelí. Položil letoun na dráhu, vytáhl klapky, přidal plyn a začal stoupat ( co se taky jiného na letmém přistání dělá že?).
asi 200ft nad dráhou přeskočím na externí pohled "Spot plane", odzoomuju, a ATR mi češe křídlo. Dost jsem se ho lekl, a začal klesat zpět na dráhu. Když už jsem viděl ATR bezpečně předemnou, opět jsem vystoupal a točil okruh, jak jsem měl povoleno. ATR byl ATC odlazen na LKPR_APP.
Ještě že to je jen simulace. Po tomto incidentu jsem se chvilku rozvažoval zda začít křičet Mayday a podobné věci, nebo pokračovat v letu. Pokračoval jsem v letu, na frekvenci prohodil cosi jen aby se ATC podíval nad dráhu. Pravděpodobně ho odvlekli od ATC stolečku, za necelé 2 minuty byl online LKPR_GND.
No, zkouška tedy byla ukončena.
Skrýny budou, doufám brzy
PS: Hodně štestí k dalšímu pokusu !
středa 19. března 2008
LKPR, C1 Exam - Jan Florián
Přidal CSA447 v 9:05 0 komentářů
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)