Včera jsem absolvoval praktickou zkoušku na hodnost Captain. Zkouška se skládala z letu LKMT (Ostrava-Mošnov) => LKPR (Praha-Ruzyně). Vše ale dopadlo jinak. Letoun Boeing 737-400 se mnou a instruktory na palubě přistál po deváté hodině na LKKV (Karlovy Vary - Pochcaný vrata) z důvodu zahlcení LKPR(udajně).
Na vzdory mému očekávání že dojde k "poruše" nebo že dostanu příkaz "tak, teď si vypni pravej motor" - k ničemu takovému nedošlo (naštestí). Přistání v LKKV jsem očekával, tak jsem si nacvičil to nejblbější přiblížení kdo kdy vůbec mohl vymyslet, a to NDB-DME (GPS) na dráhu 11 v LKKV. Z důvodu větru jsem však dostal ILS-DME přiblížení na dráhu 29, na které jsem i přistál.
K letu samotnému. v Ostravě jsem dostal Radarový odlet, dráha 22. Počáteční stoupání FL120, po vzletu přímo HLV/NDB (Holešov). Při průletu HLV jsem dostal přímo BNO/VOR (Brno) a stoupání do mojí cestovní hladiny FL140. Posléze jsem dostal vyčkávání nad BNO (CRS: 090, pravé okruhy, FL140) čili Teardrop entry (fuj). Po průletu BNO/VOR jsem měl přerušit vyčkávání a zachytit radiál 110 inbound VLM/VOR(Vlašim). Tady byl problém. Půl minuty trvalo než jsem natočil 116,3 na mé navigaci, než jsem si spočítal 110+180 (abych dostal kurz co jsem měl dát do navigace) tak jsem to přeletěl. Otočil jsem to tedy ručně, ale přetáhl zatáčku o 180 stupnů a letadlo místo doleva točilo doprava. tak jsem to zase srovnal a v pořádku zachytil radiál. Letěl jsem po radiálu až na VLM.
Když jsem se blížil k VLM bez dalších instrukcí tak jsem pronesl onu větu "Radar, CSA447 approaching Vlashim, request next instructions" ... bylo mi odpovězeno "CSA447, after VLM contact Praha Radar 127,57" ale kam jsem měl točit(netočit) jsem nedostal ... ještě jsem měl celkem daleko na VLM (3NM), tak jsem se zeptal "Radar, CSA447, confirm after VLM present heading ? " "CSA447, after VLM contact Radar 127.57" .. "And CSA447 after VLM proceed dct OKL" (ulevilo se mi) Točil jsem OKL/VOR (Praha) a ladil LKPR_APP 127.57 (asi nemají 127.575).
Od APP jsem z tréninkových důvodů dostal přímo RAKovník/NDB. Poté naletět radiál 180 inbound OKL. Poté vyčkávání nad OKL (CRS:090, pravé zatáčky, hladina FL70 ), měl jsem očekávat jeden okruh.
Poté jsem slyšel onu větu: "CSA447, make another pa.......
Poté nasledoval transfer přes OKL do ILS dráhy 24. Nezdařené přiblížení, a už jsem letěl na BALTU. ILS-DME dráhy 29 v Karlových Varech - pochcaných Vratech. A Přistání.
Uff, to se mi ulevilo, když jsem podvozkem sednul a zpomalil na 60kts ...
pátek 25. ledna 2008
Povýšení do hodnosti CAPTAIN (ČSAv)
Přidal CSA447 v 8:39
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentář:
To tedy byl docela adrenalin. Jo, možná by bylo fajn prohlédnout si nějaké záběry z Tvého letu tím dnes již neexistujícím ultralightem.
Okomentovat