neděle 3. srpna 2008

ATC events [Turkey ATC challenge]

Není to zas tak dávno, co jsem začal TR ATC challenge. Jde o jakousi tour, kde musím řídit 10 pozic na několika letištích. Na jednné pozici musím strávit minimálně dvě hodiny a řídit minimálně jedno letadlo.

Včera jsem tuto tour zakončil v Turecké Ankaře [LTAC]. Již v odpoledních hodinách jsem hledal sectofile, mapy a další postupy. Vzhledem k tomu že jsem nemohl stáhnout sectorfile, tak jsem kontaktoval LTAC_APP, zda by nebyl tak hodný a nezaslal mi sector e-mailem. ATC byl velmi ochotný, sector mi poslal. Poté mi ještě upřesnil několik věcí ohledně Ankary a pak mě požádal, jestli mám chvíli času, abych se usadil na LTAC_TWR [Esenboga Tower] abych si vše zkusil v praxi. Řekl mi, že pokud bude nějaký problém s pilotem, nebo nebude umět komunikovat anglicky, tak že ho mám odkázat na něj, nebo že mu to přijde přeložit.

Během půl hodiny se tam nashromáždilo pár pilotů (asi 3). Tak silný provoz nikde nebyl (Trabzon, Ferit-melen, Dalaman...). Nicméně APP si vůbec nestěžoval. Ze začátku jsem měl problém s pojezdovým systémem, ale šlo jen o zvyk. Po asi hodně jsem už musel odejít, tak jsem si poslal rezervace ATC stanovišť: LTAC_GND 1600z-1800z a LTAC_TWR 1800z-2000z.

Večer jsem opravdu strávil na LTAC. ATC se tam různě střídali ... LTAC_APP, TWR i GND. Během mého působení jsem na stanovišti GND odbavil 3 piloty a na TWR 6 - celkem ted 9 pohybů. Tímto jsem dokončil TR ATC Challenge.

Speciální poděkování patří členovi 222845 - Senol Arda - pro jeho ochotu a pomoc.

Závěrem jen obrázek další frčky do sbírky.




Text je optimalizován pro google překladač ;-)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Takovy hezky clanky, a zadny komentare. Aspon pochvalit bys zaslouzil :o)